Evelijn de Flines
Evelijn de Flines
07/14/2024
3 min
0

Lancering nieuw Business Model

07/14/2024
3 min
0

De beste willen worden, streven naar verbetering door nauwkeurig te analyseren wat echt nodig is, mezelf te ontwikkelen, aan te passen en inhoudelijk te groeien om aan de vraag te voldoen.

Deze benadering heb ik gedurende vele jaren toegepast, zowel als HR-consultant, manager en Corporate Recruiter. Dit was niet altijd makkelijk. Je wordt er wel goed van want opgeven ken ik niet. Ik ben vastbesloten mijn doelen te bereiken. Met routine en veel uren op de teller, word je uiteindelijk goed in wat je doet. Vooral als je er aanleg voor hebt en het je passie is.

5 jaar geleden, ben ik in het diepe gesprongen en gaan interimmen. Ik ben mijn grootste angsten aangegaan, financiële onzekerheid en opboxen tegen concurrentie. Er was en is nu meer dan ooit heel veel concurrentie op de interim Recruitment markt.

Maar wat heeft het mij veel gegeven en wat heb ik met veel leuke, fijne, lieve, maar ook lastige (uitdagend vind ik een jeuk woord) mensen mogen samenwerken.

Wat het anders maakte? Twee woorden: ander perspectief.

  • Je hebt geen baas, maar een klant.
  • Door verschillende opdrachten, soms tegelijkertijd, ervaar je hoe verschillende teams werken.
  • Je wordt ingehuurd vanwege je expertise.
  • Je realiseert je dat je echt heel veel ervaring hebt en dat wat je zegt ook werkt.
  • Je neemt het team in je ervaring mee, zodat zij het beter doen.
  • Je doet dingen die je ooit had bedacht en die blijken geweldig te werken.

Dat klinkt perfect, toch? Mijn angsten overwonnen en doen waar ik gelukkig van word,  maar ik ben er nog niet. Sterker nog ik neem nog een grotere sprong. Ik heb al mijn kennis, ervaring, tijd en geld gestopt in het ontwikkelen van een nieuw business model, waardoor ik meer klanten nog beter kan helpen met het aannemen van meer en kwalitatief goede mensen, een betere bedrijfsreputatie en meer draagvlak, kennis en begrip van werving en selectie bij hiring managers en directie.

De reden dat ik goed ben en veel mensen weet binnen te halen (In 2022 nog 100 kandidaten aangenomen), is dat ik sales technieken toepas binnen Recruitment en de controle hou over de gehele ervaring van de kandidaat. Vanaf het 1e contact tot en met de afronding van het sollicitatie proces, de "Candidate Experience". Daarnaast zorg ik voor goed, tijdig en persoonlijk contact met de kandidaat.

Deze kennis en ervaring heb ik ingezet om een vragenlijst te ontwikkelen die de Candidate Experience kan meten. Het is zo zonde dat de mening van kandidaten en andere sales technieken niet betrokken worden bij de prioritering van de doelstellingen van Recruitment. Hoe kan je een strategisch recruitment plan opstellen als je niet degene betrekt die het hebben ervaren? Door de candidate experience te meten, weet je niet alleen van de kandidaten die je hebt aangenomen, maar ook van de afgewezen of teruggetrokken kandidaat, hoe zij het sollicitatie proces hebben ervaren. Dit is hele waardevolle informatie. Je krijgt input over hoe je het nu doet, maar daardoor ook wat je kan verbeteren. Binnen de sales doen ze dit allang, zij leven op de scores van klanten. Daar mag bij recruitment wel wat aan veranderen. Mensen zijn toch veel belangrijker dan een product of dienst!

De enquêtes die heb ik ontwikkeld zijn gecontroleerd door onderzoekdoen.nl. De enquête staat ook in de tool van onderzoekdoen.nl. Een betrouwbare partner die aan alle eisen van de privacy wetgeving voldoet. Zij hebben mij opgeleid, zodat ik de juiste vragen kan formuleren, data kan verzamelen verwerken en analyseren. Op de achtergrond steunen zij mij en kunnen zij mij helpen met lastige vraagstukken m.b.t statistiek.

Ieder bedrijf is anders en heeft zijn eigen unieke verhaal en behoeftes. Met eigen data hou je controle en kan je ergens naar toe groeien. Met de uitkomsten van het onderzoek in combinatie met mijn ervaring met sales technieken binnen recruitment kan ik bedrijven helpen naar de volgende stap. Een beter werkgeversmerk met kwalitatief betere kandidaten, tegen minder kosten.

Ik doe onafhankelijk. Het onafhankelijk meten, van de Candidate experience veel voordelen zoals bijvoorbeeld:

  • Als externe partij, heb ik geen belang of voordelen bij de uitkomsten
  • Een objectieve en onpartijdige kijk op de candidate experience
  • Kandidaten geven eerder eerlijke feedback aan een externe partij omdat ze minder bang zijn voor negatieve gevolgen
  • Eerlijker feedback vergroot de betrouwbaarheid van de resultaten
  • Het doen van onafhankelijk onderzoek geeft aan dat bedrijven het echt serieus nemen, wat gelijk positief is voor je employer brand
  • De toevoeging van mijn kennis en 30 jaar ervaring met sales technieken in Recruitment en Candidate Experience geven extra inzichten
  • Ik krijg support door onderzoekdoen.nl. Zij zijn een gerenommeerd bureau, die al vele jaren ervaring hebben met het doen van allerlei soorten onderzoek. Zij helpen bij statistische vragen en uitdagingen

Ik start met een super aanbieding. Ik ben op zoek naar een Pilot bedrijf, meer weten? Klik dan hier.

Reacties